طرز تهیه کتلت قبرسی غذاهای قبرسی خوشمزه

طرز تهیه کتلت قبرسی

طرز تهیه کتلت قبرسی شامی کباب غذاهای قبرسی خوشمزه xvc jidi  jgj rfvsd

کتلت قبرسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی قبرس است که شباهت زیادی به شامی کباب ما ایرانی ها دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبلاگ فارسیان همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
نان تست۱ عدد
جعفری۱ قاشق غذاخوری
پودر زیره سیاه۱ قاشق مرباخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کتلت قبرسی

مرحله اول

برای تهیه کتلت قبرسی خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم، سپس پیاز رنده شده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم و به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صوتر ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اطراف نان تست که خشک هستند را می گیریم، سپس قسمت نرم نان تست را به همراه تخم مرغ و مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را ۱۰ دقیقه با هم ورز می دهیم تا منسجم شوند.


طرز تهیه کباب لقمه رستورانی کارخانه ای با سویا خانگی با سویا با گوشت و سویا لبنانی با گوشت مرغ خانگی با مرغ رضا لقمه دستی خوشمزه دولی لقمه تبریزی


کباب لقمه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای ساده نوعی کباب خانگی محسوب می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایرانی در ادامه با طرز تهیه کباب لقمه همراه باشید.

مرحله چهارم

حالا یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و آنرا به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از داخل یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم داغ شود، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و با دست آنرا مانند شامی کباب به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم و داخل روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

مرحله ششم

به همین صورت تمام مایه کتلت را با دست شکل می دهیم و سرخ می کنیم. پس از اینکه یک سمت کتلت ها رنگ گرفت و به خوبی سرخ شد، آنها را به آرامی با قاشق بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم در پایان پس از اینکه کتلت ها سرخ شدند، چند عدد فلفل سبز و گوجه فرنگی هم داخل تابه سرخ کنیم و در کنار کتلت ها سرو کنیم. در پایان کتلت ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.


طرز تهیه کباب فلفلی مشهد تابه ای مازندران جوجه فلفلی مرغ  xvc jidi  fhf tgtgd


کباب فلفلی یکی از انواع کباب های ساده و خانگی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با طرز تهیه کباب فلفلی همراه باشید.


دستور پخت کتلت قبرسی


ابتدا پیاز و سیب زمینی را رنده کرده و آب اضافی آنها را میگیریم سپس گوشت + تخم مرغ + جعفری + پودر سوخاری + سیر و در آخرادویه ها را اضافه نموده و مخلوط میکنیم وکمی ورز میدهیم


سپس مخلوط را که بصورت زیر میباشد به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم پس از استراحت از مخلوط به اندازه یک نارنگی (سایز سایر کتلت ها) برداشته و گرد میکنیم


و درتابه نسوزی که از قبل داغ شده با روغن سرخ میکینم(با حرارت متوسط) اجازه می دهیم هر دو طرف کتلت ها بخوبی سرخ شوند پس از اماده شدن با سس دلخواه سرو میکنیم.


طرز تهیه کباب دیگی گیلانی مشهدی مرغ مجلسی مازندران دونفره ترکیه با سیب زمینی xvc jidi fhf nd d


کباب دیگی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که در گذشته با دیگ های سفالی تهیه می شده است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه کباب دیگی همراه باشید.

نظرات