طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری با رسپی رستورانی

طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری با رسپی رستورانی


طرز تهیه ترشی کلم قرمز فوری با رسپی رستورانی

به نقل از ترشی کلم قرمز رستورانی : ترشی کلم قرمز از ترشی هایی محسوب می شود که همه آنرا دوست دارند زیرار بسیار خوشرنگ است و هر کسی را تحریک می کند که کمی از آنرا امتحان کند. اگر دوست دارید این ترشی خوشمزه را به صورت یک ساعته در منزل تهیه کنید با این رسپی همراه باشید.


مواد لازم برای یک شیشه کوچک

  • کلم قرمز ۵۰۰ گرم
  • نمک ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه قرمز به اندازه کافی
  • دستور تهیه ترشی کلم قرمز

دستور تهیه ترشی کلم قرمز

خرد کردن کلم قرمز
برای تهیه ترشی کلم قرمز رستورانی ابتدا کلم قرمز را باز می کنیم و می شوییم و در آبکش قزاز می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و خشک شوند و آن وقت روی تخته آشپزخانه کلم ها را قرار می دهیم و به صورت نوارهایی بلاند و باریک خرد می کنیم

آماده کردن کلم قرمز
پس از اینکه کلم قرمز را خرد کردیم ، آنرا داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و کمی نمک روی آن ها می پاشیم و کلم ها را زیر و رو می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه به کلم ها استراحت می دهیم.

اضافه کردن ادویه و سرکه
سپس در شیشه کاملا خشک که برای ترشی در نظر گرفته ایم کلم ها را می ریزیم و روی آن ها سرکه به حدی می ریزیم که روی کلم ها کاملا پوشیده شود و درب شیشه را محکم می بندیم تا هوا در شیشه ترشی نفوذ نکند و به مدت ۱ هفته در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم تا ترشی کلم قرمز ما آماده شود.

ترشی کلم قرمز فوری
هر چه جای ترشی کلم قرمز خنک تر باشد رنگ و کیفیت ترشی بهتر خواهد شد. اگر تمایل داشتید ترشی را زودتر آماده کنید تا بتوانید سریع تر مصرف کنید ، زمانیکه کلم ها را خرد کردید داخل قابلمه ای بریزید و روی آن سرکه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و بعد از روی حرارت بر دارید و اجازه بدهید تا خنک شود و بعد در شیشه کاملا خشک بریزید و در یخچال قرار دهید و هر زمان خواستید از آن استفاده کنید ، هر چند که کیفیت اولیه مدل اول تهیه ترشی را نخواهید داشت.برای درست کردن ترشی کلم قرمز سریع باید از کلم تازه استفاده کنید.

اگر به ترشی های ایرونی علاقمند هستید می توانید تمام دستورهای ترشی ارسال شده در سایت از طریق این لینک مشاهده نمایید.

نظرات