اشعار احمد شاملو برای آیدا همسر و عشقش

اشعار احمد شاملو برای آیدا

اشعار احمد شاملو برای آیدا

امروز با یکی از مطالب عاشقانه وبلاگ در خدمت شما عزیزان هستیم. همانطور که همه می دانید احمد شاملو عاشق همسرش آیدا بود و شعرهایی هم برای او سرود. در ادامه برخی از این اشعار را مطالعه نمایید. البته تمام اشعار عاشقانه نیستند و از اشعار سیاسی و اجتماعی شاملو هم قطعات قرار داده شده است. امیدواریم از این اشعار لذت ببرید.

 

اشعار عاشقانه احمد شاملو

و جز اینم هنری نیست

که آشیان تو باشم …

 
 

اشعار با معنی احمد شاملو

روزی ما دوباره کبوترهایمان را پیدا خواهیم کرد

و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت

روزی که کمترین سرود

بوسه است

و هر انسان

برای هر انسان

برادری ست

 
 

اشعار زیبای احمد شاملو

با زمزمه ی تو

اکنون رخت به گستره‌ی خوابی خواهم کشید

که تنها رویای آن

تویی . . .

 
 اشعار احمد شاملو برای آیدا

ناب ترین اشعار احمد شاملو

کیستی که من

این گونه

به اعتماد

نام خود را با تو می گویم . . .

کلید خانه ام را در دست ات می گذارم . . .

نان شادی های ام را با تو قسمت می کنم!

 
 

تک بیت احمد شاملو

آیا تلاش من یکسر بر سر آن بود

تا ناقوس مرگ خود را پر صداتر به نوا آورم!

 
 

شعر نو از احمد شاملو

همه

لرزش دست و دلم

از آن بود که

که عشق

پناهی گردد،

پروازی نه

گریز گاهی گردد . . .

 
 

دلنوشته های احمد شاملو

کوه با نخستین سنگ ها آغاز می‌شود

و انسان با نخستین درد

در من زندانی ستمگری بود

که به آواز زنجیرش خو نمی کرد

من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

اشعار احمد شاملو برای آیدا 
 

دوبیتی های احمد شاملو

من ز دنیا، تو را برگزیدم

رنج بی حد بپایت کشیدم

تا شود سبز، باغ امیدم

جان ز تن رفت و نیرو ز پایم

 
 

شعر با معنی احمد شاملو

و ما هم‌چنان

دوره می‌کنیم

شب را و روز را

هنوز را

 
 

اشعار کوتاه احمد شاملو

میان آفتاب های همیشه

زیبائی تو

لنگری ست

نگاهت شکست ستمگری ست

و چشمانت با من گفتند

که فردا

روز دیگری ست


اشعار احمد شاملو برای آیدا 
 

اشعار خاص احمد شاملو

مجال

بی رحمانه اندک بود و

واقعه

سخت نامنتظر . . .


منبع


مطالب مرتبط :

اشعار زیبای مولوی

اشعار عاشقانه سیمین بهبهانی

نظرات