طرز تهیه کباب فلفلی مشهد تابه ای مازندران

طرز تهیه کباب فلفلی

طرز تهیه کباب فلفلی مشهد تابه ای مازندران جوجه فلفلی مرغ  xvc jidi  fhf tgtgd

کباب فلفلی یکی از انواع کباب های ساده و خانگی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فلفل قلمی۴ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
ریحان یا جعفری۲۵ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب فلفلی

مرحله اول

برای تهیه کباب فلفلی مجلسی ابتدا یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز شفاف شود، سپس مقداری فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا یک فنجان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس غلیظ شود. در همین حین گوشت چرخ کرده را به همراه ریحان خرد شده، زعفران دم کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا کندا کند و کاملا منسجم شود، سپس مایه کباب را به دور فلفل ها می گیریم.

مرحله پنجم

پس از اینکه کباب ها آماده شدند یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم، سپس کباب های فلفلی را داخل روغن به خوبی تفت می دهیم تا تمام قسمت های کباب به خوبی سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه کار سرخ کردن کباب ها به پایان رسید انها را به آرامی داخل تابه حاوی سس می چینیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ درون سس بمانند تا طعم سس را به خوبی جذب کنند. در پایان کباب ها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

نظرات