چگونه در منزل پیتزا مخلوط درست کنیم؟

طرز تهیه پیتزا مخلوط


پیتزا مخلوط به عنوان محبوب ترین پیتزا در سراسر جهان شناخته می شود که با مواد بسیار متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با وبلاگ فارسیان همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • سوسیس آلمانی ۲ عدد
  • کالباس مارتادلا ( ساده ) ۲۰۰ گرم
  • خمیر پیتزا ۲ عدد
  • پنیر پیتزای مخلوط ۴۰۰ گرم
  • قارچ ۴ عدد
  • سس پیتزا یا سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای رنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • ذرت آبپز ( اختیاری ) ۱ قاشق غذاخوری
  • زیتون سیاه ( اختیاری ) ۴ عدد درشت
  • آویشن ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت پیتزا مخلوط

مرحله اول

اول از همه باید توجه داشته باشید که پیتزا مخلوط ایتالیایی و اصل با کالباس ساده و سوسیس تهیه می شود و دارای گوشت چرخ کرده نیست. اما در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از سوسیس و کالباس از گوشت هم استفاده کنید.

مرحله دوم
مرحله اول پخت پیتزا اماده کردن خمیر پیتزا می باشد، می توانید خمیر پیتزا را به صورت آماده تهیه کنید یا اینکه از خمیر پیتزای خانگی استفاده کنید. دستور خمیر پیتزای خانگی را از اینجا ( طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی ) مشاهده نمایید.

مرحله سوم
ابتدا خمیرهای پیتزا را داخل ظرف لبه دار پخت پیتزا قرار می دهیم به صورتی که لبه های خمیر از ظرف خارج شود و خمیر حالت گودی پیدا کند، سپس روی هر خمیر ۱ قاشق غذاخوری سس کچاپ یا سس پیتزای خانگی می زنیم و با پشت قاشق سس را به صورت یکنواخت به تمام قسمت های خمیر پیتزا می رسانیم.

مرحله چهارم
حالا با مقدار کمی پنیر پیتزا روی سس کچاپ را پوشش می دهیم. در ادامه کالباس مارتادلا را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به دو قسمت تقسیم می کنیم و به صورت مساوی روی پنیر پیتزا می ریزیم و با کف دست انرا صاف و یکنواخت می کنیم.

مرحله پنجم
اضافه کردن سوسیس هم به این پیتزا اختیاری است، در صورت تمایل ابتدا سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد کنید، سپس انها را به صورت سرخ کرده یا خام روی کالباس بچینید. توصیه می شود سویس ها را تفت دهید تا سرخ شوند.

مرحله ششم
حالا روی سویس ها را با پنیر پیتزا به صورت کامل پوشش می دهیم، سپس قارچ ورقه ای، زیتون ورقه ای، ذرت و فلفل دلمه ای رنگی نگینی شده را به سلیقه خود روی پینر پیتزا می چینیم . چینش مواد می تواند روی زیبایی پیتزای شما تاثیر زیادی بگذارد.

مرحله هفتم
فر را از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس پیتزا ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. پس از اینکه پیتزاها اماده شدند یکی دو دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود.

مرحله هشتم
پس از اینکه پیتزا اماده شد و پینر رویش به طور کامل طلایی شد آنرا از فر خارج می کنیم و با کارد به ۶ تا ۸ قسمت مساوی برش می زنیم. حالا مقداری آویشن روی پیتزا ها می پاشیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

پیشنهاد مدیریت

منابع

نظرات