طرز تهیه پاناکوتا وانیلی به روش مخصوص ایتالیایی

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

دسر ها بدون شک، هیجان ‌انگیز ترین بخش یک مهمانی ناهار یا شام هستند. این خوشمزه ‌های شیرین و رنگارنگ به میز شما رنگ و لعابی چشمگیر و وسوسه‌کننده می‌ دهند و بدون آن‌ ها یک مهمانی تکمیل نخواهد شد. پاناکوتا یک دسر مشهور ایتالیایی است که با شیر، شکر، خامه و ژلاتین در طعم‌ های مختلف در قالب تهیه می‌ شود. طرز تهیه پاناکوتا بسیار ساده است و این دسر شیک و مجلسی به سرعت در آشپزخانه آماده می ‌شود. واژه پاناکوتا در زبان ایتالیایی به معنی «خامه پخته شده» است و این دسر در دسته پودینگ‌ ها قرار می‌ گیرد. خامه پاناکوتا معمولا با قهوه، وانیل، شکلات، زعفران و دیگر انواع افزودنی ‌ها طعم ‌دار می‌ شود. در واقع، طرز تهیه انواع پاناکوتا یکسان است و پاناکوتاهای مختلف با افزودن طعم‌ دهنده‌ های مختلف، میوه‌ها یا مانند باسلوق گردویی با ژلاتین خلق می ‌شوند. پاناکوتا دسری است که معمولا به صورت یک‌نفره سرو می‌ شود و می ‌توان آن را در ظرف ‌های شیشه ‌ای درست کرد یا از قالب در ظرف سرو بر گرداند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا وانیلی در ادامه با سایت آموزشی فارسیان همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتا وانیلی
شیر4 پیمانه
شکر12 قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین4 قاشق غذا خوری سر پر
آب سردنصف پیمانه
خامه صبحانه200 گرم
وانیلنصف قاشق چای خوری

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتای خوشمزه با طعم وانیلی در ابتدای کار، ژلاتین را روی آب سرد می ‌ریزیم‌ و کمی مخلوط می ‌کنیم و روی بخار کتری می ‌گذاریم تا ژلاتین کاملا در آب حل شود و یک مایع شفاف بدست بیاید.

مرحله دوم

خامه را در یک ظرف دیگر ریخته و روی بخار کتری گذاشته تا کاملا رقیق شود. شیر و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم می‌ گذاریم تا شکر کاملا حل شود. بعد وانیل را به آن اضافه می ‌کنیم.

مرحله سوم

بعد از ۵ دقیقه، خامه‌ رقیق شده را به مواد اضافه می‌ کنیم و خوب هم می ‌زنیم و درآخر ژلاتین را به آن اضافه می ‌کنیم و مواد را از روی حرارت بر می ‌داریم و از صافی رد می‌ کنیم و در قالب موردنظر ریخته و در یخچال می ‌گذاریم تا نیم بند شود.

*****************************************************

معرفی لینک های مفید

*****************************************************

سایت اول در مورد آشپزی هست و با رسپی های رنگارنگ از غذاهای خوشمزه و معروف بین المللی در دسترس است. البته باید توجه داشته باشید این سایت برای عرب ها طراحی شده است و زبان اول ان عربی است. البته می توانید با جستجوی بیشتر دستورهای انگلیسی و فارسی هم در این سایت بیابید. برای آشنایی بیشتر می توانید به این دستور ( طريقة تحضير بيتزا الفطر واللحم ) مراجعه کنید و دستور پیتزا را با زبان عربی مشاهده کنید.

*****************************************************

سایت بعدی هم یکی از سایت های بسیار قدیمی در زمینه دستورهای آشپزی و شیرینی پزی است که می توانید دستورهای انواع غذاها و شیرینی های ایرانی و خارجی را به زبان انگلیسی در آن مشاهده کنید. در این مقاله ( Properties of garlic ) می توانید با خاصیت های مهم سیر آشنا شوید. این سایت روی دامنه home.blog طراحی شده است و به همین دلیل سابقه زیادی دارد. البته با گشتی در این سایت متوجه می شوید که مدت ها آپدیت نشده است، ولی مدیران این سایت اعلام کرده اند بزودی سایت با اپدیت های منظم در خدمت بینندگان است.

*****************************************************

نظرات