طرز تهیه چیکن استراگانف برای 4 نفر به روش رستورانی

طرز تهیه چیکن استراگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف رستورانی رزا منتظمی سس  نواب ابراهیمی فرانسوی با سیر مرحله به مرحله

چیکن استراگانف، یک خوراک روسی است که از ترکیب گوشت مرغ و قارچ و سس سفید همراه با خامه و سیب زمینی طبخ می شود. این خوراک را در کنار نان به عنوان یک وعده غذایی سرو می کنند. وجود خامه در این غذا آن را چرب و سنگین می کند. اما می توان برای این که این غذا را خوشمزه و خاص .کرد، مقداری پنیر پیتزا نیز به سس آن اضافه کرد. این غذای بسیار شیک و خوشمزه را می توان در مجالس و مهمانی ها به عنوان غذای اصلی یا در کنار غذاهای دیگر سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه چیکن استراگانف در ادامه با وبلاگ فارسیان همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه یا فیله مرغ نواری خرد شده۳۰۰ گرم
قارچ ورقه شده۲۰۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده۱ عدد
نمک و فلفل سیاعبه میزان لازم
پاپریکا۱ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
کره یا روغنبه میزان لازم برای سرخ کردن
خامه۱۰۰ گرم
شیر۱ لیوان
آرد۱ قاشق غذا خوری
سیب زمینی۲ عدد

طرز تهیه چیکن استراگانف

 
 

مرحله اول

برای تهیه چیکن استراگانف خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، سینه یا فیله مرغ را به صورت نواری و یکدست خرد می کنیم. طول نوار ها حدود ۲ تا ۳ سانتی متر انتخاب می شود. هرچه نوار ها یکدست خرد شود، خوراک زیبا تر است.

 
 

مرحله دوم

تابه را روی حرارت قرار می دهیم. کره را درون تابه می ریزیم تا کامل ذوب شود. وقتی کره ذوب شد، کمی روغن هم به آن اضافه می کنیم تا نسوزد. سپس نوارهای مرغ را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ آن عوض شود.

 
 

مرحله سوم

وقتی مرغ ها سرخ شد، پیاز را که شسته و پوست کندیم و به صورت نگینی ریز خرد کردیم، داخل تابه می ریزیم و با مرغ تفت می دهیم. در هنگام تفت دادن پیاز ها، نمک و فلفل و پاپریکا را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مرغ ها کامل رنگ و طعم، بگیرد.

 
 

مرحله چهارم

قارچ ها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. سپس به مخلوط مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم. حرارت برای سرخ کردن قارچ باید زیاد باشد تا قارچ ها آب نیاندازد. قارچ ها را تا وقتی که تفت خورد و آب آن کشیده شد، باید تفت دادن را ادامه داد.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله مرغ چون فیله و سینه است و به صورت باریک برش خورده است، نیازی به آب برای پخت ندارد و با سرخ کردن، پخته می شود. وقتی قارچ و مرغ تفت خورد، آرد را اضافه کرده و تفت می دهیم و با مواد مخلوط می کنیم.

 
 

مرحله ششم

سپس خامه و سس خردل و شیر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم و چند دقیقه روی حرارت نگه می داریم تا سس غلیظ شود و جا بیفتد. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی ریز خرد می کنیم.

 
 

مرحله هفتم

در این مرحله برای خلال کردن از رنده خلال کن می توان استفاده کرد تا خلال ها یک نواخت شود. در ادامه خلال ها را با آب سرد چند مرتبه می شوییم. سپس چند دقیقه هم در آب سرد قرار می دهیم تا نشاسته آن خارج شود.

 
 

مرحله هشتم

سیب زمینی ها را آبکش کرده و وقتی آب اضافه آن خارج شد، در روغن زیاد سرخ می کنیم. سپس درون یک ظرف، چیکن استراگانف را می ریزیم. سپس سیب زمینی های سرخ شده و ترد را کنار خوراک می ریزیم و آن را تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی

طرز تهیه ماکارونی با مرغ دونفره مجلسی برای 4 نفر با سویا ساده با سیب زمینی شکل دار

یکی از بی رغیب ترین غذاهای دنیا از نظر تنوع، ماکارونی است. این غذای محبوب در اکثر کشورهای دنیا تهیه می شود و حتی هر فردی می تواند ادعا کند که دستور تهیه مخصوص خودش را برای تهیه این غذای خوشمزه دارد. ماکارونی یعنی خلاقیت! پس می توانید مواد ماکارونی را مطابق میل و سلیقه خودتان تهیه کنید، اما اگر قرار است برای دیگران آشپزی کنید، باید سراغ دستوری بروید که اکثر افراد از آن خوششان بیاید. ما در این آموزش یکی از محبوب ترین دستورهای ماکارونی را برایتان آماده کرده ایم که مناسب ذائقه ایرانی است. برای مشاهده آموزش طرز تهیه ماکارونی در ادامه با این مطلب همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی بدون فر با خمیر اماده بدون گوشت با کالباس و سوسیس

پیتزا از غذاهایی محسوب می شود که در سراسر جهان از طرفداران بسیاری برخوردار است. در میان انواع پیتزاها ، پیتزا مخلوط از پیتزهایی است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و به همین دلیل هم است که پر مصرف ترین پیتزا در سراسر جهان است. این پیتزای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با انواع مواد غذایی درست کنیم و به همین دلیل با نام پیتزا مخلوط شناخته می شود، چون می تواند از ترکیب انواع سبزیجات و گوشت یا انواع فراورده های گوشتی استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش طرز تهیه پیتزا مخلوط در ادامه با مطلب ( طرز تهیه پیتزا مخلوط خوشمزه و مخصوص رستورانی ) برای همه همراه باشید.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با دنبه تابه ایانواع کباب مرغ مرحله به مرحله سیخ گرفتن در فر و بادمجان

کباب کوبیده مرغ یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. کباب کوبیده مرغ یکی از انواع این کباب ها است. از آن جا که سینه مرغ بافت خشکی دارد، می توان با دنبه آن را چرب کرد. این کباب علاوه بر طعم خوبی که دارد، نسبت به کباب کوبیده گوشت به صرفه تر است و می توان برای مهمانی ها یا مجالس آن را تهیه و طبخ نمود. کباب ها را در کنار گوجه کبابی می توان با نان یا برنج ساده سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در ادامه با مطلب ( طرز تهیه کباب کوبیده مرغ خوشمزه و مخصوص ) همراه باشید.

منبع : نکته چی

نظرات