طرز تهیه سالاد کرفس و گردو و مرغ و سیب زمینی مجلسی

گاهی اوقات یک سالاد رژیمی و خوشمزه جایگزین خوبی برای وعده شام است. برای تهیه این سالاد از ساقه و برگ کرفس و مواد و سبزیجات دیگری استفاده کردیم با یک سس رژیمی که فقط کمی از آن مایونز است. شما می‌توانید مایونز را حذف کنید و به جای آن کلا از ماست استفاده کنید. این سالاد خوشمزه را می توانید در کنار غذاهای مثل خورش لوبیا سفید سرو کنید. البته این سالاد را اگر با روش دوم درست کنید می توانید به عنوان یک وعده غذایی سبک برای شام یا ناهار هم سرو کنید.


مواد لازم سالاد سیب و کرفس


  • شکر  1/2 قاشق سوپخوری
  • خامه   1 قاشق سوپخوری
  • سس مایونز 1 قاشق سوپخوری
  • کشمش  1 قاشق سوپخوری
  • آبلیمو 1 قاشق سوپخوری
  • نعنا و گشنیز 1 قاشق سوپخوری
  • ساقه کرفس 250 گرم
  • سیب 500 گرم
  • گردو 50 گرم
  • کاهو چند برگ


طرز تهیه سالاد سیب و کرفس


سیب ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک برش بزنید و کمی آبلیمو روی آن بزنید تا سیاه نشود، سپس ساقه کرفس را نیز خلالی نازک خرد کنید. بعد گردو و کشمش را به صورت جداگانه چند دقیقه در آب جوش خیس کرده تا مرطوب شود و بعد از مرطوب شدن گردو را خرد کرده و همراه کشمش، کاهو، نعنا و گشنیز به سیب و کرفس اضافه کنید و مخلوط کنید. 

برای سس سالاد، سس مایونز، خامه و شکر مخلوط کرده و به سالاد اضافه کنید و نوش جان کنید.


نکاتی تهیه سالاد سیب و کرفس


این سالاد برای وعده شام بسیار مناسب است. 

به دلیل استفاده از سبزیجات مختلف در این سالاد می توان از آن به عنوان منبع غنی از ویتامین ها اشاره کرد.

می توانید نصف سیب را با پوست برای زیبا شدن سالادتان استفاده کنید.


طرز تهیه سالاد کرفس

طرز تهیه سالاد کرفس و گردو و مرغ و سیب زمینی مجلسی و ذرت و قارچ و انار xvc jidi shghn  vts

سالاد کرفس یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبسایت تفریحی فارسیان همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ساقه کرفس۲ شاخه
سینه مرغ۱ عدد
سیب۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای رنگی۱ عدد کوچک
کاهو۶ برگ
پیاز قرمز۱ عدد
کنسرو ذرت½ پیمانه
سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد کرفس

مرحله اول

برای تهیه سالاد کرفس مجلسی ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ پیمانه آب و ۲ حبه سیر داخل قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا مرغ آبپز شود. اگر طعم سیر را نمی پسندید می توانید مرغ با زردچوبه یا پیاز بپزید.

مرحله دوم

پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت، آنرا به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل کاسه سالاد خوری می ریزیم. در ادامه کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا سیب را به صورت نگینی خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه سالاد اضافه می کنیم. در ادامه کاهو را هم مانند سالاد فصل ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به کایه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در اخر هم کنسرو ذرت را اضافه می کنیم و مواد سالاد را به آرامی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. برای تهیه سس سس مایونز را به همراه شکر، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم سالاد را با کالری کمتری درست کنیم می توانیم به جای استفاده از سس مایونز از ماست کم چرب استفاده کنیم. در پایان سس را به سالاد اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.


دستور تهیه سالاد کرفس (3 )


مواد لازم برای سالاد کرفس


  • کاهو  ۱۲۰ گرم
  • کرفس خرد شده ۱۲۰ گرم
  • قارچ کنسرو شده۲۵۰ گرم 
  • گردو  ۳ قاشق سوپخوری
  • سس مایونز۳ قاشق سوپخوری
  • روغن زیتون۳ قاشق سوپخوری
  • آب لیموترش ۲ قاشق سوپخوری
  • سرکه ۲ قاشق سوپخوری
  • فلفل قدری


طرز تهیه سالاد کرفس


می توان بجای قارچ از یک قوطی متوسط کنسرو قارچ استفاده نمود. گردو پوست گرفته و خرد شده باشد، مغز کاهو استفاده شود، کرفس مغزدار باشد. ساقه کرفس را خلال می کنیم مغز کاهو را نیز به رشته های نازک می بریم. سس مایونز را با نمک، فلفل، سرکه و روغن زیتون مخلوط می کنیم، بعد قارچ را تمیز می نمائیم.

خلال مانند خرد و کمی سرخ می کنیم، سپس تمام مواد را باسس مخلوط می کنیم و در ظرف می ریزیم. روی سالاد را با مغز گردو نیمه شده و لبوی قالب زده و زیتون تزیین می کنیم. قارچ تازه را ممکن است خام مصرف کنیم و کنسرو را سرخ نمی کنیم.


طرز تهیه سالاد انار و کلم مرغ و ماست و اسفناج و خیار نی نی سایت سالاد قرمز xvc jidi shghn hkhv  gl


سالاد انار یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز همراه باشید.


طرز تهیه سالاد شیرازی به انگلیسی با سرکه تزیین سالاد شیرازی در پیاله و در کاسه با انار xvc jidi shghn advhcd


سالاد شیرازی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که خیلی فوری آماده می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مطلب طرز تهیه سالاد شیرازی همراه باشید.


طرز تهیه سالاد تبوله با انار , سالاد تبوله ساناز سانیا , سالاد تبوله نی نی سایت , xvc jidi shghn jf gi


سالاد تبوله یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بسیار معروف عربی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با مطلب طرز تهیه سالاد تبوله همراه باشید.

نظرات