طرز تهیه جوجه چینی با ماء الشعیر و شیر

طرز تهیه جوجه چینی

طرز تهیه جوجه چینی دونفره با ماست با سیخ چوبی رزا منتظمی خانم گلاور با کنجد با سس مایونز

جوجه چینی یکی از غذاهای معروف و شناخته شده کشور چین در سراسر جهان می باشد که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
شیر نصف لیوان
پیاز ۱ عدد
ماءالشعیر کلاسیک ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت جوجه چینی

مرحله اول

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و شیر را داخل ان می ریزیم سپس روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا شیر ولرم شود. در ادامه پودر خمیر مایه فوری را به شیر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر مایه در شیر حل شود سپس قابلمه را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم سپس سفیده های تخم مرغ را داخل یک کاسه می ریزیم و با همزن به حدی می زنیم که  کاملا کف کنند و زمانی که کاسه را بر می گردانیم سفیده تخم مرغ از کاسه بیرون نریزید.

مرحله سوم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را به همراه ماءالشعیر به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند سپس مخلوط شیر و مایه خمیر را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیم.
همچنین ببینید : طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده خوشمزه

مرحله چهارم

مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس آرد را کم کم به دیگر مواد اضافه می کنیم و مواد را متداوم هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه می دهیم تا خمیرمان غلظتی شبیه به ماست پیدا کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه خمیرمان آماده شد مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن آنرا به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در حین استراحت کردن خمیر می توانیم گوشت مرغ را اماده کنیم.

مرحله ششم

ابتدا استخوان های موجود در گوشت مرغ را خارج می کنیم سپس گوشت مرغ را به شکل رشته های نازک و باریک برش می زنیم. به طور معمول هر قطعه مرغ باید طولی برابر ۴ سانتی متر و عرضی برای ۲ سانتی متر داشته باشد.

مرحله هفتم

پس از اینکه گوشت مرغ را برش دادیم انرا داخل یک کاسه مناسب می ریزیم سپس پیاز را به صورت حلقه ای خرد کرده و به همراه آب لیمو ترش ، ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مواد را با دست زیر و رو می کنیم تا با تمام قسمت های گوشت مرغ مخلوط شوند سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ ها طعم دار شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت زمان مورد نظر خمیر جوجه چینی و مرغ را از یخچال خارج می کنیم سپس یک تابه کوچک و گود روی حرارت ملایم قرار می دهیم. باید به حدی روغن در تابه بریزیم که جوجه ها در زمان سرخ کردن در روغن شناور باشند.

مرحله دهم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد قطعات مرغ را داخل خمیر جوجه چینی می زنیم و درون تابه می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه جوجه ها سرخ شدند انها را روی توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در پایان جوجه چینی را با سس دلخواه سرو می کنیم.

نظرات