دستور فلافل خانگی با سبزیجات معطر و سیب زمینی

دستور فلافل خانگی با سبزیجات معطر و سیب زمینی


فلافل از غذاهایی محسوب می شود که همه آنرا دوست دارند. یک غذای آسان و بسیار ارزان که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. با ما همراه باشید تا با اموز این غذای خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم

  •     1 پیمانه نخود
  •     1 عدد سیب زمینی متوسط
  •     1 عدد تخم مرغ
  •     1 عدد پیاز متوسط
  •     سبزی خشک(شامل نعنا,جعفری,ریحان)
  •     نمک به مقدار نیاز
  •     فلفل قرمز بسته به ذایقه
  •     زردچوبه نصف قاشق چای خوری
  •     آرد مقدار کمی


طرز تهیه


برای تهیه فلافل خانگی من پیمانه ام را یک استکان انتخاب کردم و به مدت دو روز نخودهارا در آب ریختم و آب آنها را زود به زود عوض میکردم. نخودها و سیب زمینی را با چرخ گوشت خورد کردم و پیاز را هم دستی رنده کردم.
 
در یک کاسه همه را مخلوط کردم و تخم مرغ,ادویه ها,نمک و فلفل را اضافه کردم. اگر مواد کمی شل و آبکی باشد باید آرد اضافه کنیم تا کمی جمع بشه و چسپندگی در مواد وجود داشته باشد.

 به مدت نیم ساعت گذاشتم بماند تا همه مواد به خوبی مخلوط بشن. در یک قابلمه کوچک روغن زیاد ریختم تا داغ شد(باید روغن در قابلمه کوچک باشد که ارتفاع روغن بیشتر شود و فلافل در آن کامل سرخ شود).

 اول مواد را به صورت دایره ای در روغن داغ گذاشتم تا کامل سرخ شد و اینکه مطمین باشم که مواد در روغن از هم باز نمیشود سپس بقیه را هم در روغن سرخ کردم,همراه گوجه,خیار شور و کاهو یا کلم خیلی خوشمزه شده بود. نوش جان

منبع :

نظرات