طرز تهیه کباب کوبیده مرغ مجلسی و رستورانی

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ مجلسی و رستورانی


 طرز تهیه کباب کوبیده مرغ مجلسی و رستورانی

 کباب کوبیده مرغ یکی از انواع کباب کوبیده است که با گوشت مرغ تهیه می شود. کباب کوبیده مرغ همانطور که از نامش مشخص است با گوشت مرغ تهیه می شود و برای کسانی که منع مصرف گوشت قرمز دارند بسیار مناسب است. در ادامه با آموزش آشپزی و طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با وبلاگ فارسیان همراه باشید.

مواد لازم کباب کوبیده مرغ
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
کره۵۰ گرم
تخم گشنیزنصف قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و انواع ادویهبه میزان کافی

دستور پخت کباب کوبیده مرغ

برای تهیه و طرز تهیه کباب کوبیده مرغ مجلسی ابتدا گوشت را پس از شستشو ، دو بار چرخ می کنیم و ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند سپس از فریزر خارج می کنیم. پس از اینکه یخ گوشت باز شد آب اضافی آنرا می گیریم و گوشت مرغ چرخ شده را درون یک کاسه بزرگ قرار می دهیم.
در مرحله بعد سیر و پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آبشان به گوشت چرخ شده مرغ اضافه می کنیم. در ادامه نمک ، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را اضافه می کنیم. مایه کوبیده را با دست خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.
سپس برای استراحت مایه کباب ، آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد آنرا از یخچال خارج می کنیم. در این مرحله کره را در یک کاسه کوچک آب می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم.
کباب کوبیده مرغ را می توانیم هم در تابه درست کنیم هم روی منقل به صورت کبابی. برای سرخ کردن کوبیده ها مقداری روغن در یک تابه جا دار می ریزیم و مایه کباب را کف تابه می ریزیم و پشت قاشق صاف می کنیم و اجازه می دهیم مایه کباب کمی خودش را بگیرید
سپس با کارد آنرا به صورت نوارهای باریک به شکل کباب کوبیده برش می زنیم. پس از طلایی شدن سمت زیرین کباب ها ، آنها را می چرخانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. برای کباب کردن مایه کوبیده بر روی ذغال ابندا مایه کوبیده را سیخ می گیریم
سپس بر روی ذغال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه مایه کوبیده خودش را گرفت آنرا به صورت مرتب می چرخانیم تا هر دو طرف آن کباب شود. در حین کباب کردن کوبیده ها ، با یک قلمو یا قاشق از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می مالیم.
پس از اینکه کباب ها آماده شد می توانیم چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل کبابی و مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم در کنار کباب کوبیده مرغ آماده کنیم. این کباب خوشمزه را می توانیم با نان یا برنج سرو کنیم.

---------------------------------------------------------------------------------------------

لیست آموزش های کباب را از اینجا ببینید

---------------------------------------------------------------------------------------------

نظرات