طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه



 طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه

 
خورش قورمه سبزی تقریبا محبوب ترین خورشتی هست که در میان ایرانیان وجود دارد. محبوبیت این خورش آنقدر زیاد هست که تقریبا هر ایرانی باید حداقل در ماه حتما یک بار قورمه سبزی مصرف کند. در ادامه با آموزش آشپزی و دستور پخت خورش قورمه سبزی با پورتال فارسینو همراه باشید.

مواد لازم خورش قورمه سبزی
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
لوبیا قرمز۲۰۰ گرم
سبزی خورشتی سرخ شده۴۰۰ گرم
لیمو عمانی۳ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و ادویهبه اندازه کافی

طرز تهیه قورمه سبزی

برای تهیه و طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی ابتدا لوبیا قرمز را از قبل چند ساعتی بخیسانید تا نفخش برطرف شود. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد میکنیم و در مقداری روغن با زردچوبه تفت میدیم.
زمانیکه پیاز کمی سبک و طلایی شد گوشت ها رو به صورت قورمه ای خرد می کنیم و با مقداری با فلفل سیاه اضافه میکنیم و دو سه دقیقه ای تفت میدیم.
بعد از اینکه گوشت تا حد مناسبی تفت خورد دو پارچ آب گرم اضافه میکنیم و زیر قابلمه رو هم زیاد میکنیم تا خورش به قل زدن بیفتد.
بعد هم حرارت زیرش رو متوسط میکنم تا کم کم بپزد. در صورت تمایل در این مرحله زعفران دم کرده رو هم اضافه کنید تا گوشت طعم دار شود.
معمولا اگر لوبیا قرمز خوب خیس خورده باشد هم زمان با گوشت می پزد. اگر فکر میکنید لوبیا قرمز شما دیر پز است به صورت جداگانه بگذارید نیم پز شود و بعد به گوشت اضافه کنید.
بعد از حدود ۱ ساعت که گوشت و لوبیا نیم پز شدند سبزی خورشتی را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به خورش اضافه میکنیم.
لیموعمانی ها را با چنگال سوراخ می کنیم و درون یک لیوان آب قرار می دهیم تا تلخی شان برطرف شود سپس در خورش می اندازیم.
بعد از یک تا یک ساعت و نیم قورمه سبزی جا می افتد و آماده سرو می شود. زمانی که آب و دان خورش از هم جدا نباشند خورش جا افتاده است.
اگر دیدید گوشت و لوبیای خورش پخته است و هنوز قورمه سبزی تون آب زیادی دارد، حرارت زیرش را زیاد کنید تا آبش تبخیر شود.
در انتها هم پنج دقیقه ای حرارت زیرش را خیلی کم کنید که شروع به روغن انداختن کند. در پایان خورشت قورمه سبزی رو با برنج سرو میکنیم. 

با تشکر از

نظرات