طرز تهیه کباب کوبیده

کباب کوبیده , طرز تهیه کباب کوبیده , دستور پخت کباب کوبیده , fhf fdni
کباب کوبیده از معروف ترین و پرطرفدارترین کباب های ایرانی است که طبخ آن با اینکه پیچیده نیست ولی فوت و فن های خاص خودش را دارد و مانند جوجه کباب نیست که هر کسی بتواند به راحتی به بهترین نحو ممکن آنرا طبخ کند. در این آموزش تمام فوت و فن های پخت کباب کوبیده را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه با آموزش آشپزی و دستور پخت کباب کوبیده با پورتال فارسی نو همراه باشید.
مواد لازم کباب کوبیده برای ۵ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کیلو گرم
پیاز۲ عدد
نمک و ادویهبه میزان کافی

طرز تهیه کباب کوبیده

ابتدا پیازها را با رنده ریز رنده کنید ، سپس پیاز رنده شده را در یک صافی بریزید و آب آنرا به طور کامل بگیرید. گوشت چرخ کرده را یک یا دو بار چرخ می کنیم و به همراه نمک و فلفل سیاه به پیاز رنده شده اضافه میکنیم و این مخلوط را کاملا ورز میدهیم
تا زمانی که گوشت ما حالت چسبندگی پیدا کند گوشت را حدود ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار میدهیم تا حالت خود را بگیرد و به سیخ نچسبد چون هر چه گوشت سردتر باشد از روی سیخ نمیریزد. فراموش نکنید که خوب ورز دادن کباب کوبیده یکی از رازهای نریختن آن است.

گوشت کباب کوبیده

گوشت کباب کوبیده را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده کنید چون لذیذتر و نرم تر میشود و روش سنتی آن از گوشت گوسفند خالص است. یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید که میتواند هم برایتان به صرفه تر باشد هم از درصد ریختن کباب از روی آتش بکاهد.
پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله به‌ تنهایی امکان ندارد زیرا گوشت گوساله فاقد چربی لازم است. البته استفاده از قسمت‌های خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.

نظرات